UP BOY...!(پست ثابت)

  شاید این تصاویر ادامه مطلب بدردتون بخوره... 

 

 

Sliver and blue

 

ஜ۩ نقطه صفر مغزي ۩ஜ

 

Sliver and blue

آهنگ = اینترنت اکسپلورر

 

منو با " ஜ۩ زٍلفٍ حٍنآآآآآ... ۩ஜ(داش فاضل) "بلینکید......

 

 

ادامه نوشته

آیـا میـدانستیـد ؟!

 آیـا میـدانستیـد ؟! 

آیا میدانستید که ریحان خاصیت ضد پیری دارد ؟

آیا میدانستید که
زنان زودتر از مردان یخ می زنند ؟
...

(◕‿-)

ادامـــــــــــــــــــــــــ مثــــــــنویـــــــــــــــــــــ . . .

ادامه نوشته

متـهمان گم شدن لبخنـد و عـوامل افسـردگی جامعـه

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کودکی را به خاطر بیاورید؛ روزهایی که با پر کردن یک گلدان گل از آب، قهقهه می زدید یا با خرید یک عروسک تازه، هفته ها شاد می ماندید. شاید از آن روزها تا امروز زمان زیادی نگذشته باشد اما در همین زمان کوتاه، چیزی را از دست داده اید که به دست آوردنش آسان نیست.

محققان می گویند نه تنها شما دیگر به سادگی روزهای کودکی تان نمی خندید؛ بلکه مردم دیگر کشورها هم مهارت خندیدن و آسان خوشحال شدن را از دست داده اند. از نظر آنها، دنیای مدرن در کنار تمام هدیه هایی که به زندگی ما داده، افسردگی را هم با خودش آورده است. به همین بهانه، از دکتر جمشیدی بیگدلی، روانشناس و مشاور و دکتر افسر افشار نادری، جامعه شناس پرسیدیم چرا ما و دیگر مردم جهان، مانند چند دهه قبل آرام و خوشحال نیستیم. آنها می گویند اغلب ما مهمترین متهمان بالا رفتن آمار افسردگی را نمی شناسیم و به آسانی اجازه می دهیم در زندگی مان جا خوش کنند.


متهم شماره 1: بیکاری

بیگدلی: نبود رضایت شغلی در گروهی از افراد باعث افسردگی می شود، گذشته از بالا بودن آمار بیکاری، تصور افراد از شغل ایده آل اغلب محقق نمی شود. فرد با زحمت زیاد در دانشگاه وارد می شود که از نظرش پول ساز است اما تا زمانی که فارغ التحصیل می شود، بازار کار اشباع شده و باز ناکام و سرخورده می شود.

افشار نادری: نبود امنیت اجتماعی و فرهنگی یکی از اصلی ترین دلایل افسردگی به شمار می آید. بسیاری از افراد به آینده خود اطمینان ندارند و تصور می کنند جامعه ای که در آن زندگی می کنند، انتظاراتشان را برآورده نمی کند. نبود شغلی که با انتظارات فرد همخوانی داشته باشد یا نبود امکاناتی که انتظارات او از آینده را برآورده کند به ناکامی می انجامد و افسردگی گروه بزرگی از افراد را به دنبال می آورد.

متهم شماره 2: بی پولی

افشار نادری: این روزها در جامعه ما و برخی کشورهای دیگر، شرایط بی ثبات اقتصادی و تورم بر مشکلات افراد می افزاید. فردی با تمام نیرو کار می کند اما می بیند با وجود همه تلاش هایش، نمی تواند بعد از گذشت سال ها برای خود خانه بخرد یا امکانات یک زندگی باثبات و آرام را فراهم کند. اینجاست که او می بیند جامعه نمی تواند انتظاراتش را برآورده کند و دچار یأس و دلزدگی می شود که افسردگی اش را به همراه می آورد. این مشکلی است که در سال های اخیر بسیاری از کشورهای در حال توسعه با آن روبرو بوده اند. در کشورهای توسعه یافته، سیستم پیشرفته رفاهی تعریف شده که تغییرات سیاسی و اجتماعی چندان خللی در آن ایجاد نمی کنند اما متاسفانه کشورهای در حال توسعه، تا رسیدن به آن شرایط فاصله زیادی دارند.

بیگدلی: تفاوت طبقاتی بالا از دیگر عوامل افسردگی است. در دنیای امروز، بی پولی لحظه به لحظه احساس حقارت را به فرد منتقل می کند. وقتی فرد می بیند که شخص دیگری در طبقه بالاتر از او به راحتی به آرزوهایی که از نظرش دست نیافتنی است می رسد، دچار احساس سرخوردگی می شود.

متهم شماره 3: تک فرزندی

افشار نادری: کوچکتر شدن خانواده ها نمی تواند تاثیر منفی روی سلامت روان والدین بگذارد، چون برای آنها صرفا داشتن فرزند مهم است و نه تعداد آن. چه بسا که فرزندان کمتر، با کمتر کردن مسوولیت والدین از افسرده شدن آنها جلوگیری کنند اما این اتفاق، ممکن است مشکلاتی را برای فرزندان به دنبال داشته باشد. به ویژه اگر نتوانند با همسن و سالان خود ارتباط برقرار کنند، ممکن است تنهایی تاثیرات نامطلوبی را بر روانشان بگذارد. اما این ماجرا روی دیگری هم دارد. افسردگی در جوامع، به شکل های متفاوتی گروه های مختلف را درگیر می کند. افسردگی سالمندان مشکلی است که این روزها در موردش بسیار می شنویم. نبود امکانات و حمایت های مالی، منابع اطلاعاتی، ابزاری و... سالمندان را به انزوا می کشاند و افسردگی را به دنبال می آورد و تنهایی دوران پیری هم تحمل مشکلات اجتماعی بسیاری را که سالمندان با آن روبرو هستند دشوارتر می کند.

بیگدلی: تعداد فرزندان بیشتر در نسل های قبل، می توانست مانعی برای افسردگی باشد. بچه ها پشت سر هم به دنیا می آمدند و دیگر مجالی برای ننر پروری وجود نداشت. اگر بچه غذایش را نمی خورد، بچه دیگری فورا غذایش را می خورد. هیچ کس تنها کانون توجه خانواده نبود اما تک فرزندهای امروزی، آنقدر توجه بی دریغ والدین را می بینند که با وارد شدن به جامعه و دیدن کوچکترین بی توجهی، سرخورده می شوند.

متهم شماره 4: بی ذوقی

بیگدلی: مشکل بزرگی که جامعه امروز ما با آن روبروست، کمبود هیجانات مثبت است. ما برای زندگی ذوق نداریم. اگر بسیاری از افراد را به مجلس عزا یا عروسی دعوت کنید، واکنش چندان متفاوتی را مشاهده نمی کنید. کمبود هیجانات مثبت، باعث می شود زود خسته شویم و توان انجام دادن کارهای سخت را نداشته باشیم. ما به شکلی تربیت شده ایم که انگار برای شاد بودن باید دنبال دلیل و بهانه محکمی بگردیم، اما انگار غمگین بودن حق ذاتی و طبیعی ماست. از سوی دیگر، انگار نوعی درماندگی آموخته شده در ما هست. مدام می گوییم می دانم که موفق نمی شوم، آیه یاس می خوانیم و به همین دلیل زود دست از تلاش می کشیم.

متهم شماره 5: آلودگی ها

افشار نادری: آلودگی صوتی تنها مشکل جوامع امروزی نیست. گذشته از هیاهو و صوت های مزاحمی که تاثیر نامطلوبی بر روان افراد می گذارند، دیگر انواع آلودگی ها هم روان آدم ها را تهدید می کند. آلودگی هوا این روزها یکی از دلایل مسلم افسردگی و مشکلات روانی مختلف به شمار می آید. گذشته از تاثیر مستقیمی که این آلودگی ها بر سلامت روان می گذارند، با مبتلا کردن گروه بزرگی از افراد به مشکلات جسمی، تنفسی، ناباروری، سقط جنین و... سلامت روان آنها را هم تهدید می کند. در دنیای امروزی، بیماری ها یا اختلالاتی که به علت آلودگی ها ایجاد می شود، یکی از دغدغه های بزرگ انسان هاست؛ دغدغه ای که آرامش را از آنها می گیرد و سلامت روانشان را به خطر می اندازد.

متهم شماره 6: ازدواج دیر هنگام

بیگدلی: بسیاری از پژوهش ها نشان می دهند افراد متاهل کمتر افسرده می شوند و خودکشی می کنند و با توجه به این یافته ها، پیش بینی اینکه مجرد ماندن طولانی به سلامت روان آسیب می زند، کار دشواری نیست. البته ازدواج هم همیشه سلامت بیشتر روان را به دنبال ندارد. این اتفاق تاثیری دو پهلو بر روان می گذارد. یک ازدواج موفق در شرایط خوب اقتصادی و همراه با رضایت دو طرف، آنها را در برابر تهدیدهای روانی بیمه می کند، اما ازدواج ناموفق، با بالا بردن آمار طلاق که این روزها شاهد آن هستیم، تهدیدی جدی برای سلامت روان جامعه تلقی می شود.

متهم شماره 7: هجوم انتخاب های بی شمار

بیگدلی: قرار داشتن در معرض انتخاب های زیاد، یکی از مشکلات بزرگ انسان ها در دنیای مدرن است. افراد با انتخاب های زیادی مواجه هستند اما اغلب مهارت تصمیم گیری را ندارند. تنها تصور می کنند که آری گفتن به یک انتخاب، به معنای نه گفتن به هزاران انتخاب دیگر است. این موضوع از خرید یک لباس گرفته تا انتخاب شغل و حتی ازدواج همه را تحت تاثیر قرار می دهد و کافی است فرد اعتماد به نفس پایینی داشته باشد تا سرخوردگی و افسردگی به سراغش بیاید.

متهم شماره 8: لامپ های کم مصرف!

افشار نادری: یکی از دلایل اصلی افسردگی، آب و هواست. آمارها از پایین بودن تعداد افسرده ها در جوامعی که همیشه هوای آفتابی دارند حکایت می کنند. این اتفاقی است که با وجود آفتابی بودن هوای کشور ما، مردم را هم تهدید می کند و دلیل آن، استفاده از لامپ های کم مصرف است. بررسی ها نشان داده اند که لامپ های کم مصرف، نوری شبیه نور در هوای ابری را ایجاد می کنند. فرد احساس می کند چشمش شفاف نمی بیند و نور این لامپ ها به مرور کمتر می شود و طبق یافته های علمی به افسردگی استفاده کنندگان می انجامد.

متهم شماره 9: افزایش تنش های محیطی

بیگدلی: بالا رفتن عوامل خطر و فشارزا، باعث می شود که افراد این روزها استرس و فشار روانی بیشتری را تجربه کنند. سازمان بهداشت جهانی می گوید اگر در یک روز به فردی 1500 واحد استرس وارد شود، او در طول آن روز تعادل روانی نخواهد داشت. برای مثال این سازمان می گوید اگر فردی در حال مطالعه کتاب باشد و در فاصله چند متری اش خودرویی تصادف کند و چراغ راهنمایی هم در جریان آن تصادف بشکند و سر فرد از مقابل کتاب، به سمت این رخداد بچرخد، 750 واحد استرس به او منتقل شده است. حالا کافی است این عدد و رقم ها را با وضعیتی که از لحظه بیدار شدن تا لحظه خوابیدن تجربه می کنید مقایسه کنید، تا از دلیل بالا بودن آمار افسردگی باخبر شوید.

متهم شماره 10: رفتن رنگ از زندگی شهری

بیگدلی: دیدن رنگ های شاد و چهره های خندان، می تواند یک فرد آشفته را به آرامش برساند اما به پیرامون خود نگاه کنید. رنگ ساختمان ها، لباس ها و مبلمان شهری را ببینید تا چه اندازه این رنگ ها شادی آورند؟ شاید اگر افراد یاد بگیرند که رنگ را به خانه شان بیاورند و در پوشش خود هم از رنگ هایی که ایجاد خستگی بیشتری می کنند استفاده نکنند، به مرور شاهد کم شدن آمار افسردگی و دیگر اختلالت روانی باشیم.

شـکسـته تـرینـم ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اگــر ...

اگر گناه وزن داشت؛

هیچ کس را توان آن نبود که قدمی بردارد،

خیلی ها از کوله بار سنگین خویش ناله میکردند،

و من شاید؛ کمر شکسته ترین بودم...

 

آیـا میـدانستیـد ؟!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامــــــــــــــــــــ مـــطـلبـــــــــــ . . .

ادامه نوشته

امــان از حــرف مــردم ... !


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در برخی جوامع خیلی مهم و پیشرفته دنیا، مردم خوب کوچه و بازار و در و همسایه با تحقیق شبانه روزی به این نتیجه رسیده اند که انسان ها هر کاری هم بکنند بالاخره یک جای کارشان می لنگد ... ما هم در راستای این کشف بزرگ بشری، تستی آماده کرده ایم تا بدانید و آگاه باشید که به نظر این عزیزان، کجای کار شما می لنگد؟ البته امیدواریم شما دوست عزیزی که این مطلب رو می خونید بیشتر از اینکه درگیر اینجور ایراد گیری ها باشید، به میانه رو بودن و تفکر منطقی بهای بیشتری بدهید.

آداب کادو دادن
اگر اصلا کادو ندهید، خیلی خسیس هستید.
اگر کادوی ارزان بدهید، خسیس هستید.
اگر کادوی کوچک بدهید، باز هم خسیس هستید.
اگر کادوی با مارک ایرانی بدهید، بی تعارف خسیس هستید.
اگر کادوی گران بدهید، اهل پز دادن هستید.
اگر کادوی بزرگ بدهید، اهل پز دادن هستید.
اگر کادوی مارک دار بدهید، اهل پز دادن هستید.
اگر اصلا کادو بدهید... حالا من این کادو رو چیکارش کنم؟!

آداب حرف زدن
اگر در مهمانی زیاد حرف بزنید، پرحرف هستید و حوصله آدم را سر می برید.
اگر در مهمانی کم حرف بزنید، کم حرف هستید و حوصله آدم را سر می برید.
اگر در مهمانی اصلا حرف نزنید، مغرور و پر افاده هستید و حوصله آدم را سر می برید.
اگر در مهمانی حرف نزنید و با حرکات صورت و چشم و ابرو ارتباط برقرار کنید، بی ادب هستید.
اگر لحنتان سوالی باشد، کنجکاو و فضول هستید.
اگر فقط به سوال ها جواب بدهید، تودار هستید و باید با آچار از شما حرف بکشند.

آداب خنده
اگر حرف های خنده دار بزنید، لوده و مسخره هستید.
اگر جدی باشید و اخم کنید، بداخلاق هستید.
اگر به حرف های دیگران بخندید، بی جنبه و جلف هستید.
اگر به حرف های دیگران نخندید، آداب معاشرت سرتان نمی شود.
اگر بعضی وقت ها به حرف های دیگران بخندید و بعضی وقت ها نخندید، غیرطبیعی هستید و عکس العمل هایتان غیر عادی است.

آداب پذیرایی
اگر غذا زیاد بپزید، اهل ریخت و پاش هستید.
اگر غذا کم بپزید، خسیس هستید.
اگر غذا به اندازه درست کنید، چشم تنگ هستید و دست و دلتان می لرزد که یک کم بیشتر درست کنید.
اگر غذای فرنگی بپزید، ندید بدید و اهل چشم و هم چشمی هستید.
اگر غذای ایرانی بپزید، سلیقه قدیمی و معمولی دارید.
اگر چند جور غذا بپزید، می خواهید هنرتان را به رخ بکشید.
اگر یک جور غذا بپزید، به مهمانتان توهین کرده اید.

آداب دوست داشتن
اگر بگویید که زنتان را دوست دارید، زن ذلیل هستید.
اگر بگویید که شوهرتان را دوست دارید، او زن ذلیل است.
اگر بگویید که همسرتان را دوست ندارید، خائن هستید.
اگر بگویید که به همسرتان احساسی ندارید، بی احساس هستید.
اگر بگویید که مادرتان را دوست دارید، بچه ننه هستید.
اگر بگویید که مادرتان را دوست ندارید، حیوان هستید.
اگر بگویید که فرزندتان را دوست دارید، بی تجربه هستید و سرد و گرم روزگار را نچشیده اید.
اگر بگویید که فرزندتان را دوست ندارید، بی عاطفه هستید.
اگر بگویید که هیچکس را دوست ندارید، بیمار هستید.
اگر بگویید که همه را دوست دارید، احمق هستید.

آداب زندگی
اگر پولدار باشید حتما دزد و کلاهبردار هستید.
اگر بی پول باشید، بی برو برگرد تنبل و بی عرضه هستید.
اگر زندگی معمولی و نان بخور و نمیر داشته باشید قطعا جاه طلبی لازم را ندارید و مدام درجا می زنید.
اگر خانه و ویلا داشته باشید، مال مردم خور هستید.
اگر خانه و ویلا نداشته باشید، بی فکر و بی دست و پا هستید و بلد نیستید از فرصت های زندگیتان به درستی استفاده کنید.

آداب تمام کردن مطلب
اگر نوشته تان طولانی باشد حتما آب به مطلب بسته اید تا تعداد کلمه هایش بیشتر شود! (به هر حال نویسنده ها هم محکومند که تا اطلاع ثانوی زندگی کنند!)
اگر نوشته تان کوتاه باشد حتما وقت نداشته اید و چیزی سر هم بندی کرده اید.
اگر نوشته تان نه کوتاه باشد، نه بلند (مثل این مطلب)... از مردم خوب و عزیز و شریف و نجیبمان خواهشمندیم ادب و نزاکت و اصول اخلاقی و انسانی را رعایت فرمایند، ممنون!

خصـوصیات گروه‌های خـونی را بیشتـر بشناسیـد


شاید وقتی پروفسور کارل لندشتاینر، پزشک اتریشی سرگرم آزمایش روی گروه های خونی بود، هرگز فکر نمی کرد که نتیجه پژوهش هایش چه نقش ارزشمندی را در نجات زندگی انسان ها بازی خواهد کرد. کشف گروه های خونی و امکان انتقال خون از فرد سالم به فرد بیمار، که جایزه نوبل و عنوان پدر طب انتقال خون را برای این دانشمند به همراه داشت، منجر به نجات زندگی میلیون ها بیمار از طریق دریافت خون‌های اهدایی گردید.

ادامـــــــــــــــــــــــــ مثــــــــنویـــــــــــــــــــــ . . .

ادامه نوشته

من و دل کنـدن از کفـشهای قدیـمی ام ...

 گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

دلبسته ی کفشهایم بودم. کفش هایی که یادگار سال های نوجوانی ام بودند
دلم نمی آمد دورشان بیندازم
هنوز همان ها را می پوشیدم
اما کفش ها تنگ بودند و پایم را می زدند
قدم از قدم اگر بر می داشتم زخمی تازه نصیبم می شد
سعی می کردم کمتر راه بروم زیرا که رفتن دردناک بود

می نشستم و زانوهایم را بغل می گرفتم
و می گفتم: چقدر همه چیز دردناک است
چرا خانه ام کوچک است و شهرم و دنیایم

می نشستم و می گفتم: زندگیم بوی ملالت می دهد و تکرار
می نشستم و می گفتم: خوشبختی تنها یک دروغ قدیمی است
می نشستم و به خاطر تنگی کفشهایم جایی نمیرفتم
قدم از قدم بر نمیداشتم و فقط می گفتم و می گفتم

پارسایی از کنارم رد شد
عجب ! پارسا پا برهنه بود و کفشی بر پا نداشت
مرا که دید لبخندی زد و گفت: خوشبختی دروغ نیست
اما شاید تو خوشبخت نشوی زیرا خوشبختی خطر کردن است
و زیباترین خطر؛ از دست دادن ...

تا تو به این کفش های تنگ آویخته ای؛ برایت دنیا کوچک است و زندگی ملال آور
جرات کن و کفش تازه به پا کن.
شجاع باش و باور کن که بزرگتر شده ای

رو به پارسا کردم، پوزخندی زدم و گفتم
اگر راست می گویی پس خودت چرا کفش تازه به پا نمی کنی تا پا برهنه نباشی؟

پارسا فروتنانه خندید و پاسخ داد: من مسافرم و تاوان هر سفرم کفشی بود
که هر بار که از سفر برگشتم تنگ شده بود و پس هر بار دانستم که قدری بزرگتر شده ام

هزاران جاده را پیمودم و هزارها پای افزار را دور انداختم
تا فهمیدم بزرگ شدن بهایی دارد که باید آن را پرداخت

حالا دیگر هیچ کفشی اندازه ی من نیست
وسعت زندگی هرکس به اندازه ی وسعت اندیشه ی اوست

سر تا پای‌ خودم‌ را كه‌ خلاصه‌ می‌كنم، می‌شوم‌ قد یك‌ كف‌ دست‌ خاك‌
كه‌ ممكن‌ بود یك‌ تكه‌ آجر باشد توی‌ دیوار یك‌ خانه
یا یك‌ قلوه‌ سنگ‌ روی‌ شانه‌ یك‌ كوه
یا مشتی‌ سنگ‌ریزه، ته‌ته‌ اقیانوس؛
یا حتی‌ خاك‌ یك‌ گلدان‌ باشد؛ خاك‌ همین‌ گلدان‌ پشت‌ پنجره

یك‌ كف‌ دست‌ خاك‌ ممكن‌ است‌ هیچ‌ وقت
هیچ‌ اسمی‌ نداشته‌ باشد و تا همیشه، خاك‌ باقی‌ بماند، فقط‌ خاك
اما حالا یك‌ كف‌ دست‌ خاك‌ وجود دارد كه‌ خدا به‌ او اجازه‌ داده‌ نفس‌ بكشد
ببیند، بشنود، بفهمد و جان‌ داشته‌ باشد.

یك‌ مشت‌ خاك‌ كه‌ اجازه‌ دارد عاشق‌ بشود،
انتخاب‌ كند، عوض‌ بشود، تغییر كند ...

وای، خدای‌ بزرگ! من‌ چقدر خوشبختم
من‌ همان‌ خاك‌ انتخاب‌ شده‌ هستم
همان‌ خاكی‌ كه‌ با بقیه‌ خاك‌ها فرق‌ می‌كند

من‌ آن‌ خاكی‌ هستم‌ كه‌ خدا از نفسش‌ در آن‌ دمیده
من‌ آن‌ خاك‌ قیمتی‌ام

که می خواهم تغییر کنم؛ انتخاب‌ کنم
وای بر من اگر همین طور خاك‌ باقی‌ بمانم

الهی توفیقم ده که بیش از طلب همدردی، همدردی کنم.
بیش از آنکه مرا بفهمند، دیگران را درک کنم
پیش از آنکه دوستم بدارند، دوست بدارم
زیرا در عطا کردن است که می ستانیم و در بخشیدن است که بخشیده می شویم

سوژه های خیالی که با فتـوشاپ خلق شده اند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامـــــــــــــــــــــــــ مثــــــــنویـــــــــــــــــــــ . . .

ادامه نوشته

 نـکات حیـاتی و شگفت انگیـز در مراسم خواستـگاری


 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شما آقا پسری که احساس می کنی دیگه وقتش رسیده که از تنهایی در بیایی و سری از تو سرها در بیاری؛ و شما دخترخانمی که دلت می خواد کم کم سرو سامون بگیری و خونه ی بخت رو تجربه کنی ... بالاخره این اتفاق افتادنی هست اما دو حالت دارد. اینکه خانواده، موردی را برای شما در نظر گرفته اند یا اینکه خودتان کسی را پیدا کرده اید. اگر حالت اول است که خب دعوایی نداریم. سرتان را مثل بچه آدم پایین می اندازید و می روید خواستگاری یا اینکه قبول می کنید بیایند خواستگاریتان اما اگر حالت دوم به وقوع پیوسته، شما باید راهی پیدا کنید تا یک جوری سر صحبت را با والدین گرامی خود باز کنید که ضمن آن به پررویی و بی حیایی هم متهم نشوید. این شما و این راهنمای اینکه چگونه به پدر مادر خود بگوییم من زن / شوهر می خواهم!

ادامـــــــــــــــــــــــــ مثــــــــنویـــــــــــــــــــــ . . .

ادامه نوشته

خـودت باش و بدون مقایـسه منـحصربفـرد باش!!!!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامــــــــــــــــــــــــ داســـــتـــانـــ . . .

[تصویر:  funny.gif]*به شعر وبلاگ هم گوش بدید!*[تصویر:  funny.gif]

ادامه نوشته

عامیـانه و اجتـماعی دربـاره مـردم

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامـــــــــــــــــــــــــ مثــــــــنویـــــــــــــــــــــ . . .

ادامه نوشته

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه نوشته

"ایمان "بخدایش پیوست!!!

انا لله و انا الیه راجعون

ایمان عزیزنیا دوست دوران دبیرستان و بازیکن دریای بابل

فوتبالی درگذشت

روحش قرین  رحمت ایزد  منان

"آوای  باد انگار آوای خشکسالسیست
بگذار تا بگویم تقدیر لاابالیست
وقتی که مرگ انسان مانند سنگ باشد
دنیا به این بزرگی  یک کوزه سفالیست
باید که عشق ورزید،باید که مهربان بود
زیرا که زنده ماندن هرلحظه احتمالیست"

زلف حنااااا و لیمو ترش . . .

 

"هرگز تسلیم نشو!سرباز پیاده در شطرنج،اگر تا آخر ادامه بدهد وزیر خواهد شد!"

 اگر بتونی دیگری را همونطور كه هست بپذیری و هنوز عاشقش باشی؛ عشق تو کاملا واقعیه...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

ادامــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ترشيــــــــــآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآ 

ادامه نوشته

فـوران یک آتشفـشان در روسيـه- شه خشله!!!!!!!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه نوشته

موضوع انشاء :ازدواج را توصیـف کنیـد!!!(◕‿-)

موضوع انشاء :
    
 ازدواج را توصیـف کنیـد
     
     
     گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامـــــــــــــــــــــــــ مثــــــــنویـــــــــــــــــــــ . . .

 

ادامه نوشته

برای زندگی م . . .

 عــــــــکــــــس  شــخــصــی

 

 ادامـــــــــــ مطـلبــــــــــــــــــ

 

ایــــن عکـــس فــقــطــ بخــاطــر روی گــل شــما دوســتـان

 rtethgtr

ادامه نوشته

تربیت بچه هآ :)) بخند نه اینکه جدی بگیری ! برگرفته از :رهگــــــذرم دل نبنــــــــــد...☻

 

بابابزرگم میگه:تربیت بچه ها از زمانی خراب شد که

مستراح رو ازگوشه حیاط اوردن بغل پذیرایی..بچه ای که

صدای گوز باباشو بشنوه ازش حساب نمی بره (آیدا)

 

i/icons/s2_44.gifi/icons/s2_44.gifi/icons/s2_44.gifi/icons/s2_44.gifi/icons/s2_44.gifi/icons/s2_44.gifi/icons/s2_44.gifi/icons/s2_44.gif

فاضل نبشته :

به بابا بزرگ بگو
من یه عموم متخصص گوزه
میره دستشویی با اینکه از خونه خودش و ما فاصله داره
صداش میاد تو اتاقمون "فقط شب ها"

اینو دیگه چیکار کنیم ؟
یکی دیگه عاروق میده صداش میاد "اول صبح بجای صبح بخیر"

یکی دیه می چسه بوش میآداصن قانون زندگی بهم ریخته

تو منطقه جنـــــگی این همه ســـروصــــدا نمیشنویم که خونه مــآ میاد

 

بـه یـاد داشتـه بـاش کـه ...

     گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آنان که تجربه های گذشته را به خاطر نمی آورند محکوم به تکرار اشتباهند.

از میان کسانی که برای دعای باران به میعادگاه می روند تنها کسانی که با خود چتر می برند به کارشان ایمان دارند.

ادامـــــــــــــــــــــــــ مثــــــــنویـــــــــــــــــــــ . . .

ادامه نوشته

من هنوز دوستت دارم


 

من هنوز دوستت دارم

آن لحظه که در تجسم خیال تو پنجره ها را رو به تجلی باز می کنم

من هنوز دوستت دارم

وقتی که آخرین شب در عذاب دوری تو آخرین رگ ها را می زنم

من هنوز دوستت دارم

در لحظه ی جنون دوستت دارم، در لحظه ی مرگ دوستت دارم

من هنوز دوستت دارم

نایت اسکین

 ادامـــــــــــــــــــــــــ مثــــــــنویـــــــــــــــــــــ . . .

اونــــــــــــــم چـــــــــ مثـنــوی ایــــــــــ . . .

ادامه نوشته

دل دلد دلد دلد دلدللد دلدلدلدللدلدلدلد :(

"دوستان مشکل حل شد"


از ابراز همدردي تون سپاس گذارم . . .

 

دوستان عزیز جدیدا شنیدم پدرم که دانشجوی IT هستن از اداره ش مياد وبم و اين باعث ميشه نتونم بحفرم - چون خبرايي از کولاکم تو فوتبال شنيده مياد اينجا و فوتبال نصر و وب مربي نصر  و مياد خونه ميگه رفتم ديدم بعد نميگه بيام کنار زمين بازي رو ببينه! بابام ورزشي نيست ولي خب ديگه !

بابا قلي  من مياي وب يه خبري بده،بياد نامحرم باشند روسري سرشون نباشه فدات شم!

 

فهمیده ام که

آدمی در مقابل علاقه ای که در دیگران نسبت به خود ایجاد می کند، مسئول است

کیک عروسیه حنابندان  چیه خلاصه کیک عروسیه من نمیدونم ... :))

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامـــــــــــــــــــــــــ مثــــــــنویـــــــــــــــــــــ . . .

02300000

انـــتـخـــــــــــــاب از شمـــــــــــــــــا

خوردنـــــ از مــــــــــــــــنـــ . . .

ادامه نوشته

آغوش

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

(◠‿◠) به امید آن روز . . . (◠‿◠)

گـــــــــل ها
در بــــــاغ زیباتـــــــــرند
مثل عشـــــــــق
در آغـــــــــوش تــــــــــــــــــو

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

+ یه کوشولو خاص :


همه با چای و خرما افطــــــــار می کنند

من با لبخنــــــــد زیبای تــــــــو

این رمضان را خــــــــدا بر من ببخشاید

که بت پرست شدم

ای کاش

کیفرش آغــــــــوش تــــــــــــــــو باشد...

ادامـــــــــــــــــــــــــ مثــــــــنویـــــــــــــــــــــ . . .

ادامه نوشته

عاشقانه های پرندگان :)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامـــــــــــــــــــــــــ مثــــــــنویـــــــــــــــــــــ . . .

 

فاضل نگار :سلامِ عذر میخوام که بی خبر رفتم ولی بنده به دلایل اعتیادی مجبور شدم مدتی مدید از نت دور باشم و فعلا هم سعی میکنم حداقل یه شب درمیون تو همین ساعات بعد سحر در خدمت تون باشم باز هم ازتون میخوام حقیر رو عفو بفرمائید...

(◠‿◠) آرزوی قبولی طاعات و عبادات (◠‿◠)

ادامه نوشته

خمیاااااااااااااااااااااااااااااازه ...!!!

بفین چه گزاف میحرفن که سگ هم خسته شد...

71.gif71.gif71.gif

That Just Makes Me Yawn

ادامــــــــــــــــــ مطلبــــــــــــــــ . . .

ادامه نوشته

How’s about this for an idea

It Happens Only In Asia

ادامـــــــــــــــــــــ مطلبـــــــــــــــــ . . .

ادامه نوشته

بچـه های دیـروز، پریـروز ...     :)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اگه یادتون باشه یبار این پست رو زدم و اکثر دوستان می گفتند که نشون نمیده

حالا چون دوس داشتم این عکسا رو  /... دوباره گذاشتم/ لذت ببريد

ادامـــــــــــ مطلبــــــــــــ . . .

ادامه نوشته

برای آجی خلم ؛                           سمیره کَچِلیک  :))

تا میتوانی شی نکُن
خود را به گی هاشی نکُن
شی زرد و زارت میکند
شی بچه دارت میکند
شیمار کبابت میکند
چون شمع آبت میکند

نصیحت یک مادر مازندرانی به دخترش

[تصویر:  funny.gif][تصویر:  funny.gif][تصویر:  funny.gif][تصویر:  funny.gif][تصویر:  funny.gif][تصویر:  funny.gif]

سميره جان آرزو ميکنم هميشه در کنار همسرت پايدار باشي و سرزنده. .  .

 

[تصویر:  funny.gif]ادامــــــــــ مطلبــــــــ[تصویر:  funny.gif]

ادامه نوشته

زیباترین دختر دبیرستانی ایران +عکس …

زیباترین دختر دبیرستانی ایران+عکس

گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org
عکس در ادامـــــــــــــ مطلــــبـــــــــــــ . . .
 
 
مهارت در موتور سواری بر روی آب

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ادامه نوشته