شعرهای مازندرانی (تبری) میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

شعرهای مازندرانی (تبری) میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

مجموعه ای از اشعار محلی مازندرانی و شعر بی نقطه و امیری و طالبا و همچنین اصطلاحات و گویش های شیرین مازندرانی
شعرهای مازندرانی (تبری) میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

شعرهای مازندرانی (تبری) میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

مجموعه ای از اشعار محلی مازندرانی و شعر بی نقطه و امیری و طالبا و همچنین اصطلاحات و گویش های شیرین مازندرانی

تره یاد اینه ؟ (شعر مازندرانی به همراه تلفظ انگلیسی و ترجمه فارس

  

(شعر ماندرانی به همراه تلفظ انگلیسی و ترجمه فارسی)

تره یاد اینه؟ 

تقدیم به قدیمی های عزیز روستای هریکنده  اونهایی که در بد ترین شرایط با زیبا ترین روش زندگی کردند و برای نسل امروزی سرمایه های زیادی به یادگار گذاشتند و خود رفتند . در آن زمان روستا از جاده های فعلی برخوردار نبود و برای رفتن به شهر بایستی از گل ها و مسیرهای میانبر استفاده می کردند و گاهی اوقات به تاریکی شب برخورد می کردند . پس برحسب وظیفه این شعر را تقدیم می کنم به همه پیر مردان و پیر زنان محل: (یادشان گرامی باد )

شعر

اون زمون  وشنا  بیتیم  تسابه  لینگ  راهی   بینه   

     تره یاد اینه؟

صواحی راه کتنه موزیکتی چاشت گدر قراری بینه

  تره یاد اینه؟

ادامه مطلب ...

جوونی (شعر مازندرانی به همراه تلفظ انگلیسی و ترجمه فارسی)

 

به نام خدا

جوونی

 (شعر مازندرانی به همراه تلفظ انگلیسی و ترجمه فارسی)

***

جوونی  من  شه عقله  باد هدامه

شه  خد ره  آدمای  لاد   هدامه

اسا ، هر چی تجمه نیمه  سامون

کهو  دل ره  صفای  یاد  هدامه

***

تلفظ انگلیسی 

javani

Jevoni men she aghle bad hedameh

She  khed re  ademaye lad hedameh

Esa har chi tajemeh naymeh  samon

Kaho  del re  safayeh  yad  hedameh

***

ترجمه فارسی 

جوانی

دوران جوانی خو را به نحو احسن استفاده نکردم و با دوستان بد همنشین بودم .

و حالا هر چه قدر تلاش می کنم سر و سامون نمی گیرم و من از گذشته های از بین رفته ام حسرت می خورم.

***

میر حمزه طاهری هریکنده ای (نوپا)

درد دوری ... (شعر بی نقطه به همراه تلفظ انگلیسی و ترجمه فارسی)

 

به نام خدا

 (شعر بی نقطه مازندرانی)

(به همراه تلفظ انگلیسی و ترجمه فارسی) 

درد دوری ... 

کمر  دلا  و  دردم   هی   هداره

مه دل   وا   و   وه همراه  سواره 

سر هدامه  صدا ره  دل  دگردی

کهو دل ، داد و ور  هسه  صداره 

ادامه مطلب ...

خاطره های کهنه من ...

 

به نام خدا

خاطره های کهنه من  ... 

  باز خاطره های قدیمی من

دارد به دفترم زنده می شود 

باز نکته های درونی ناب من

دارد از خیالم کنده می شود 

ادامه مطلب ...